Verbeter je seksleven

Op deze pagina Verbeter je seksleven kom je oefeningen tegen om je seksleven een impuls te geven.

Inleiding

Het hebben van een goed seksleven vinden de meeste partners belangrijk voor hun relatie. Maar vanzelfsprekend is dit niet. Esther Perel, een geboren Belgische relatietherapeut die in New York haar praktijk heeft, geeft in haar boek aan dat in een goede relatie Eros vaak verdwijnt. Eros, de seksuele spanning in de relatie, gedijt bij spanning. Spanning ontstaat in de relatie als er afstand is. Om die reden is een nieuwe partner spannender dan de partner waar je al twintig jaar samen bent.

Wil je zin in seks hebben, moet je deze aandacht geven. Door te fantaseren over wat je leuk of lekker vindt om met je partner te doen, ontstaat vanzelf de behoefte om de ander te willen opzoeken. Mannen doen dit van nature, maar vrouwen niet. Onderstaande oefeningen helpen om deze fantasieën opgang te brengen.

Oefening 1

Deze oefening doe je alleen.
Stel jezelf de volgende vragen:

  • Welke plekjes van je lichaam wind je seksueel op?
  • Op welke seksuele ervaring met je partner kijk je met plezier terug?
  • Wat deed hij of zij waardoor je dit onthouden hebt?
  • Waarover gaan jouw seksuele fantasieën?
  • Welke seksuele fantasieën heb je nog nooit gedeeld met je partner?
  • Welk seksueel speeltje zou je willen dat je partner je voor je verjaardag zou geven?
Oefening 2

Deze oefening doe je met zijn tweeën.

  • Vertel aan je partner welke plekjes je op je lichaam jou het meest opwind.
  • Luister naar welke plekjes dit voor je partner zijn.
  • Masseer je partner,
    • Voorkom dat je de eerste 20 minuten de erotische plekjes aanraakt.
    • Daarna raak je de erotische plekjes aan.
  • Draai de rollen om.
Oefening 3

Deze oefening doe je met zijn tweeën.

  • Vertel je partner twee van jouw fantasieën.
  • Laat je partner kiezen welke van de twee fantasieën hij / zij wilt uitvoeren.
  • Voer deze uit.